портфоліо Дмитренко Наталії Анатоліївни

портфоліо Дмитренко Наталії Анатоліївни

ВИКОРИСТАННЯ PADLET ДОШОК ПРИ ВИВЧЕННІ НОВОГО МАТЕРІАЛУ НА УРОКАХ

УДК                                                 Дмитерко Н. А.

м. Вінниця Україна

 

Постановка проблеми. У час інформаційних технологій перед багатьма вчителями та викладачами постає чимало питань: як зацікавити учнів предметом, як ефективно використати велику кількість додаткової інформації, як правильно подати цю інформацію, аби вона була цікавою та несла користь.

Освіта у світі набуває нової якості та досягає багато нових меж, адже знання та розуміння інформації все більше стає життєво необхідною компетенцією. Учитель перестає бути носієм об’єктивного знання. Для вчителів, які прагнуть розпочати роботу по-новому, виникає потреба в оновленні науково-методичного та матеріально-технічного забезпечення.

Творчий учитель використовує  різноманітні ефективні форми, прийоми й методи навчання. Аналізує результати засвоєння  учнями навчального матеріалу з предмету, знає сучасні педагогічні прийоми технології навчання, основи роботи з текстовими редакторами, електронними таблицями, електронною поштою та браузерами, мультимедійним обладнанням.

Аналіз попередніх досліджень. Певні аспекти проблем застосування сервісів Веб 2.0 в освітньому навчальному процесі розглядали Н. Балик, Н. Діментієвська, Н. Дягло, Н. Євтушенко, А. Забарна, М. Золочевська, О. Круподерова, Н. Морзе, Є. Патаракін, Г. Стеценко та ін. Однак, на сьогоднішній день, бракує досліджень, у яких розкрито можливості застосування такого сервісу як електронні дошки у навчально-виховному процесі, їх застосування та використання для вивчення та засвоєння нового матеріалу на уроках [1].

Використання інтерактивних вправ у навчальному процесі досліджувалося в працях В. Андрієвської, Є. Богомолова, А. Вітуховської, Л. Івасишиної, А. Єршова, А. Кобисі та інших.

Теоретичні основи підготовки вчителів до використання інформаційнокомунікаційних технологій у пофесійній діяльності досліджувались в працях Г. Ломаковської, О. Суховірського, К. Якушиної, над питанням створення інформаційного середовища початкової школи працювали М. Цветкова, Д. Зарецький, К. Якушина та інших [3, с. 1].

Мета роботи: описати можливості використання інтерактивної Padlet дошки вчителями на уроках для викладу учням нового матеріалу.

Виклад основного матеріалу. Інформатизація стає дедалі все більш звичним та невід’ємним атрибутом навчального процесу й повсякденного життя. Приймаючи виклик сучасності в он-лайн, водночас на вчителя покладається додаткова відповідальність. Слід пам’ятати, що дітимо жуть зіткнутися з деякими небезпеками під час роботи в Інтернеті (тексти й зображення, що травмують дитячу психіку; неправдива інформація; комп’ютерні віруси; розваги, що відриваються від навчання, тощо). Тому вчителю доцільно заздалегідь самостійно створити та відкрити потрібні для навчального процесу вебресурси і здійснити первинний аналізїх, підготувати навчальний коментар до роботи у тому чи іншому сервісі [2].

Padlet – це зручний та простий у використанні веб-сервіс для зберігання, організації та спільної роботи з різним контентом (документи, матеріали). Дана віртуальна дошка безмежна у кількості створюваних сторінок, а також підтримує кирилицю. У навчальних закладах даний вебсервіс буде зручним інструментом при організації колективної діяльності та викладу нового матеріалу [5].

Соціальний сервіс Padlet поступово набуває свого поширення у навчально-виховному процесі, зокрема його можна застосовувати:

– для „мозкового штурму”, для узагальнення та систематизації знань;

– як площадку для розміщення навчальної інформації;

– для розміщення завдань на пошук інформації;

– для спільного виконання домашнього завдання;

– як місце для збирання ідей для проектів та їх обговорення.

Засоби сервісу Padlet надають можливість аудіовізуалізувати навчальний матеріал і репрезентувати його більш привабливо та зрозуміло, що допоможе педагогу цікаво провести заняття, а учням — краще засвоїти новий навчальний матеріал.

Розглянемо, як можна скористатись сервісом Padlet для пояснення нового матеріалу на прикладі фрагмента практичного заняття з теми «Подорожнеосяжними просторами сервісів Інтернет» з конспектом якого можна ознайомитись у прикладах.

Його метою було обговорення особливостей сервісів Веб 2.0; веб-спільнот, вікі-технології та блогів; принципи роботи над створенням колективного проекту із застосуванням можливостей кількох сервісів Веб 2.0.

Для цього заздалегідь була створена дошка  з необхідними даними для пояснення теми заняття, а саме:

  • зображення ментальних карт із теми, схем;
  • посилання на кращі роботи студентів (блоги, сайти, документи Google, тощо);
  • зразки створених онлайн-коміксів (за допомогою сервісу ToonDoo (http://www.toondoo.com/), кросвордів, тестових завдань (із застосуванням можливостей сервісу Learning Apps (http://learningapps.org/);
  • завдання для виконання [6].

Кожна дошка має свою унікальну адресу, яку можна повідомити іншим користувачам з метою спільного наповнення та редагування, таким чином кожен учень класу матиме доступ для роботи з даною дошкою, матиме можливість вивчити новий матеріал та закріпити свої знання виконанням відповідних вправ.

Створену вчителем дошку можна розмістити в соціальних мережах (Facebook, Twitter, Google+ та ін.), зберігати у вигляді електронного документа у форматах PDF, Exel, CSV, отримати RSS-фід або відправити по електронній пошті, вставити у власну сторінку або блог за допомогою html-коду, а також використовувати мобільну версію з QR кодом.

Під час роботи з віртуальними інтерактивними дошками в процесі самостійної пошукової діяльності учнів педагог має можливість стежити за виконанням запропонованих завдань і вносити нотатки чи певні зауваження до віднайденого ними матеріалу, що робить процес більш контрольованим [6].

Висновки. Отже, можна сказати, що вчителі, які використовують у навчально-виховному процесі віртуальні інтерактивні дошки, відзначають їх позитивний вплив на мотивацію навчання в цілому, стрімке підвищення інтересу учнів до навчання, до уроку [4].

 

Список використаних джерел

  1. Зубахіна Є.М. ЗАСТОСУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО СЕРВІСУ PADLET У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ
  2. Качанюк Н. В. Використання віртуальної стіни Padlet на практичному занятті у вищій школі [Електронний ресурс]
  3. Кобися А. П. Створення інтерактивних вправ у середовищах LearningApps, Padlet, Zondle та використання на уроках у початковій школі класі / А. П. Кобися, О. І. Грінберг // Актуальні проблеми сучасної науки і наукових досліджень: зб. наук. праць. – Вип. 11(14). – Вінниця: ТОВ фірма «Планер». – 2019. – С. 15-18.)
  4. https://informatika.udpu.edu.ua/?page_id=1940
  5. Padlet: цифровая стена с вашими документами и мультимедийными файлами [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://lifehacker.ru/2013/07/29/padlet-cifrovaya-stena-s-vashimi-dokumentamii-multimedijnymi-fajlami/)
  6. http://osnova.com.ua/items/item-november-2016/index_3.html

Стаття присвячена використанню інтерактивних  дошок, особливості їх використання під час навчального процесу,  зокрема широко розкривається тема використання інтерактивної дошки Padlet вчителями на уроках для викладу нового навчального матеріалу та організації самостійної дослідницької і пізнавальної діяльності та роботи учнів.

Ключові слова: інформаційні технології, інтерактивні дошки, Padlet, сервіс.

The article is devoted to the use ofinteractive white boards,  especially their used uringthe educational process,  in particular the topic ofusing the interactive white board Padletbyte achersin the classroom for presenting new educational material an dorganizing independent research and cognitive activities ands tudents' work.

Keywords:information technology, interactive white boards, Padlet, service.

Зв'язатися з автором