портфоліо Дмитренко Наталії Анатоліївни

портфоліо Дмитренко Наталії Анатоліївни

ВИКОРИСТАННЯ САЙТІВ ДЛЯ СИСТЕМАТИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ

УДК                                                                                                                              Дмитерко Н. А.

м. Вінниця, Україна

Постановка проблеми. Сучасний світ – це світ інформаційного та цифрового суспільства, який потребує постійного розвитку та вдосконалення.  Сучасні технології дають безліч можливостей для викладу та систематизації навчального матеріалу у різній формі, у вигляді сайту чи блогу або ж хмари тегів з посиланнями на власні ресурси. З цими ресурсами матимуть змогу працювати не лише їх автори, а й інші користувачі всесвітньої мережі. Для створення сайту потрібні спеціальні програмні додатки, або ж доступ до мережі Інтернет, а також звісно потрібен час, однак потім після створення та заповнення його матеріалами, цей сайт можна буде оновлювати і доповнювати новими. Однак чи дійсно сайт є зручним засобом для представлення власних розробок та напрацювань та на що слід звертати увагу при виборі платформи для створення сайту?

Аналіз попередніх досліджень. Проблемою впровадження і застосування освітніх веб-сайтів у процесі навчання займалися М. Ю. Бухаркіна, С. Г. Григор’єв, Л. Г. Жук, Н. А. Козлов, А. В. Могільов, А. Є. Петров, Т. С. Старова, С. В. Сімоновіч, Т. С. Яшина [3]

Згідно з дослідженнями Л. Г. Жук, А. В. Могільова, Т. С. Старової, Т. С. Яшиної навчальні веб-сайти можна поділити на подані далі види.

1. Сайти, створені з метою дистанційного навчання студентів і навчання студентів на стаціонарі (наприклад, сайт «електронний курс лекцій», сайт «лабораторний практикум», сайт «електронний підручник», сайт для тестування, оцінки знань та ін.).

2. Сайти, присвячені дослідницькій діяльності (наприклад, сайти дослідницьких робіт студентів, викладачів, науковців).

3. Сайти консультативного призначення (консультативні сайти із загальноосвітніх предметів для викладачів і студентів; сайти для інформаційної підтримки науково-методичних центрів та ін.).

4. Сайти, що представляють віртуальні методичні об’єднання (наприклад, сайти для тематичних семінарів, телеконференцій, форумів в он-лайн режимі з питаньо світи та ін.).

5. Сайти інформаційних Інтернет-проектів (наприклад, сайти телекомунікаційних олімпіад).

6. Сайти навчальних закладів.

7. Сайти довідникового характеру (електронні енциклопедії, сайти-словники, електронні довідники, сайти-каталоги, колекції повнотекстової бази електронних документів, колекції мультимедійних матеріалів та ін.).

8. Навчальна преса (електронні видання і сайти традиційних газет, журналів та інших видань з вільним доступом).

9. Персональні сайти (сайти вчених, викладачів та інших працівників сфери освіти)[1, с. 108]

Мета статті. Висвітлити поняття систематизації та сайту, різновиди платформ, які можна використати для створення сайтів систематизації навчальних матеріалів, на що слід звернути особливу увагу при виборі платформи для створення сайту.

Виклад основного матеріалу. Систематизація – це процес зведення розрізнених знань про предмети (явища) в єдину наукову систему, встановлення їхньої єдності. Систематизація є відображенням єдності світу і ґрунтується на вивченні суттєвих зв'язків, які об'єднують ці предмети (явища). Вона спирається на класифікацію, аналіз і синтез істотних властивостей певної системи [8].

Сайт – одна або декілька логічно зв’язаних між собою веб-сторінок.

Створення веб-сайту починається зі створення інформаційної моделі сайту. Будь-яку веб-сторінку можна оцінити за двома параметрами: зміст та зовнішній вигляд. Проте спочатку потрібно вирішити, яку інформацію потрібно на ній розмістити. Необхідно детально проаналізувати, скільки і якої інформації потрібно подати на веб-сторінці. Створюючи проект сайту, потрібно добре продумати його загальну структуру, зміст інформації та посилання [4].

Існують різні способи створення сайту.

1. Створення сайту з використанням мови розмітки гіпертекстових документів – HTML (але це вимагає від розробника знання цієї мови й особливостей роботи з HTML-документами).

2. Створення сайту з використанням конструктора сайтів (програми, які забезпечують створення персонального сайту на основі готових шаблонів). Але, такі програми безкоштовні, та їх можливості з оформлення сайту досить обмежені.

3. На створений сайт встановити системи управління контентом – CMS (це програма, яка в цілому керує інформацією на сайті в режимі on-line й має деякі безкоштовні послуги для створення професійного сайту).

4. Використання засобів Web 2.0 – технологій, які не потрібно встановлювати на комп’ютер користувача: вони вже розміщені на віддаленому сервері. Така технологія має переваги як для користувачів, так і для самих розробників таких засобів. Одні не переймаються процесом своєчасного оновлення програми, сумісності її роботи в операційних системам, а інші не витрачаються на розповсюдження своїх розробок і на організацію служби підтримки тощо [2].

Найбільш популярними та використовуваними можна назвати наступні Інтернет платформи для створення сайтів:

GOOGLE САЙТ – популярний сервіс для створення сайтів, особливо в тому випадку, коли йдеться про його швидке створення, до якого необхідно підключити інші сервіси Google. Від користувача сервісом не потрібно якихось спеціальних знань. Сайт можна створити в два кліки мишкою, обрати шаблон і оформлення з галереї та приступити до створення сторінок, не маючи уявлення про те, що таке HTML або CSS. Це дозволяє використовувати сервіс учителям будь-якого предмета та їхнім учням. При цьому ви можете детально налаштувати сайт і доступ до нього. На сайті можна розміщувати як текстові документи, презентації, відео, фото, форми для опитування, так і посилання на них. Інформацію можна систематизувати за класами у вигляді сторінок сайту [6].

CMS WordPress (Вордпрес)– одна з найбільш популярних платформ, для створення сайтів, є досить популярною та затребуваною. Завдяки зрозумілому інтерфейсу з нею досить просто працювати навіть початківцям, що є досить суттєво. Також слід звернути увагу на те, що платформа має зручну панель для адміністрування, яка дозволяє вставити текст практично з будь-якого редактора відразу на сайт.

Joomla (Джумла)– дана платформа являється середньою ланкою між стартовими платформами для новачків і складними програмами для професіоналів. Має досить простий та повноцінний інструментарій для розробки сайтів, підтримку протоколів доступу та адмін.-панель багату як можливостями управління, так і створенням індивідуального стилю ресурсу під конкретний запит.

MODxдану систему можна легко адаптувати під будь-які завдання, чи то сайт – візитка, лендінг чи інтернет-магазин, все залежить від технічного завдання і навичок майстра. Система встановлює чисте ядро ​​без додаткових модулів, що обтяжують систему і процес роботи, при наявності навичок поводження з системою її легко повністю тримати під контролем. Має простий код для оптимізації сайту під конкретні потреби. Стилістика сайту створюється за допомогою базової HTML розмітки з можливістю власних шаблонів [5].

OpenCart – дана система володіє досить широким спектром модулів. Наявна відкрита платформа і безкоштовний великий функціонал, мультимедійність цієї платформи дозволяє легко адаптувати ресурс під свої запити і потреби, а також скорегувати дизайнерське оформлення [5].

Weblium – надзвичайно простий у використанні, з унікальними стильними дизайнами, блоками та функціями. Містить унікальні шаблони, розроблені спеціально для кожної категорії, шаблони оптимізовані для SEO, дуже швидко завантажуються, кожен має мобільну версію за умовчанням [7].

Wix – гнучкий та функціональний, пропонує широкий вибір шаблонів.

uCoz – містить велику кількість шаблонів та модулів для налаштування сайту. Дизайни адаптивні, тому гарно виглядають на мобільних пристроях, сайти добре індексуються, а сервери здатні витримувати високе навантаження, а також має великий об’єм дискового простору [7].

Webnode – досить складний, проте тут можна створити чудовий блог та сайт-візитку [7].

MotoCMS 3 –сучасний та багатофункціональний, пропонує eCommerce-функціонал та величезний вибір шаблонів.

Більшість з цих платформ є безкоштовними, або ж мають безкоштовні версії, однак для розширення функціоналу деяких з них потрібно здійснювати окрему оплату.

При виборі конструктора сайтів слід звернути увагу на такі характеристики:

  1. Функціональність – (чи існують обмеження щодо кількості сторінок, чи є інтеграція з соціальними мережами тощо). Необхідно дізнатись, які інструменти доступні. 
  2. Шаблони – крім різноманіття, варто звернути увагу на можливості для редагування.
  3. Інтерфейс –  це особливо важливо для тих, хто працює вперше, для кого простота у використанні – одна з основних причин використання конструктора.
  4. Надійність– слід дізнатись про умови хостингу та сертифікати безпеки. Також звернути увагу на історію компанії. Конструктори сайтів, що існують вже не перший рік та постійно розвиваються викликають впевненість у тому, що сайт буде добре функціонувати.
  5. SEO–варто впевнитися, що шаблони оптимізовані відповідно до вимог SEO та мають адаптивний дизайн.
  6. Підтримка– варто перевірити канали зв’язку зі службою підтримки та дізнайтися про години їх роботи. Адже це може бути як і підтримка 24/7, так і стандартний 5-денний робочий день. В останньому випадку доведеться забути про термінові консультації. 
  7. Ціна.  не варто економити, проте необхідно звернути увагу на співвідношення ціни та якості.

Систематизацію навчальних матеріалів досить зручно подавати у вигляді сайту, де всі матеріали поділені на відповідні групи, які можна завантажувати окремо одне від одного. Однак варто заздалегідь продумати його структуру, що і як має бути розміщено та на які групи поділено.

Слід пам’ятати, що всі сторінки сайту мають бути оформленні в одному стилі, зручному для сприйняття та роботи всім користувачам в незалежності від віку, необхідно приділяти увагу стильовому оформленню та дизайну, сайт має бути цілісним об’єктом, з яким легко працювати.

Висновки. Отже, у висновку всього вище сказаного можна сказати, що використання сайтів для систематизації навчального матеріалу є досить зручним методом, однак при виборі платформи слід звертати увагу на певні характеристики, які допоможуть обрати саме ту платформу, яка буде зручною та простою у використанні, але водночас досить функціональною. Перед створенням сайту слід ретельно продумати який вигляд він матиме, що в собі міститиме та чи буде зручним у використанні.

Література

  1. Жук Л. Г. Интернет-технологии как средство организации самостоятельной работы студентов технических вузов (на материале обучения иностранному языку) :дисс. … канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. Г. Жук. – СПб, 2006. – 192 с
  2. Карташова Л. А. Особистий сайт педагога – вимога часу // Освіта. – 3–10 лютого, 2010. – С. 6
  3. Мартинюк Л. А. ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ ВИКЛАДАЧА ЯК ЗАСІБ УПРОВАДЖЕННЯ НОВІТНІХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ , С 300
  4. Інтернет ресурс: http://www.ndu.edu.ua/liceum/web.pdf
  5. Інтернет ресурс: https://project-seo.net/uk/blog-uk/krashchi-bezkoshtovni-platformy-dlya-sajtiv/
  6. Інтернетресурс: http://www.zippo.net.ua/data/files/2020/metod_rekomend.pdf
  7. Інтернет ресурс: https://ua.weblium.com/blog/najkrashi-konstruktori-sajtiv-2020-top-10
  8. Інтернет ресурс: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F#:~:text=%D0%A1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B0%CC%81%D1%86%D1%96%D1%8F%20%E2%80%94%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D1%81%20%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D1%80%D1%96%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%8C,%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%83%20%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D1%83%2C%20%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%97%D1%85%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%97%20%D1%94%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.

Анотація. У статті розглянуто різні види платформ для створення сайтів систематизації навчальних матеріалів та характеристики на які слід звертати увагу при їх виборі.

Ключові слова:платформа, сайт, систематизація.

Abstract. The article considers different types of platforms for creating sites for systematization of educational materials and characteristics that should be considered when choosing them.

Keywords:platform, site, systematization.

Зв'язатися з автором